Szerző Téma: Gyakran Ismételt Kérdések a PLAY készülékről  (Megtekintve 10916 alkalommal)

Nem elérhető Admin

  • Adminisztrátor
  • V I P
  • *****
  • Hozzászólások: 1792
  • Karma: +27/-14
    • Profil megtekintése
Gyakran Ismételt Kérdések a PLAY készülékről
« Dátum: 2012. December 20. - 13:43:41 »
A topik folyamatos szerkesztés és bővítés alatt.
Kérjük ebbe a fórumba hozzászólást ne írjanak (az törlésre kerül)

Gyakran Ismételt kérdések a ConCorde tab PLAY tablettel kapcsolatban


Akkumulátor Mennyi üzemidőt bír ez az akkumulátor ?

A készülékben LI-ion akkumulátor van. Ez beépített, házilag nem cserélhető, de a szervizünk pótalkaltrész szintjén rendelkezésre áll.
Az akkumulátor üzemideje egy többváltozós játék: Wifi bekapcsolva? Wifi nélkül? Milyen a beállított fényerő?
Korábbi méréseink alapján elmondható, hogy egy új készülék akkuja mintegy 5-5,5 óra folyamatos használatot tud.
Mivel a használat módja ezt befolyásolja értelemszerűen ennél többet vagy épp ennél kevesebbet is el lehet érni.

Az akkut tapasztalat szerint
-nem kell formázni,
-nem szabad túltölteni,
-nem tanácsos kisütni,

Ezek a tabjainkban használatos akkuk akkor érzik legjobban magukat, hogyha időnként bele-bele töltögetünk, de nem hagyjuk nagyon lemerülni.
Az akku tartalmaz egy védőelektronikát, ami a töltési folyamatot monitorozza és a töltőáram intenzitását szabályozza.
Ez azt jelenti, hogy a névleges kapacitás a használatbavételkor rendelkezésre áll.
Ha felrakjuk fél-egész napra tölteni, pár óra múlva úgyis lekapcsol, pontosabban a beépített elektronika megszakítja a töltést.

Azonban az akku feszültsége egy kritikus szint alá esik, képtelen lesz újra áramot felvenni. Itt ebben az esetben a töltőelektronika,
a beépített védelmi mechanizmus már ezt megelőzően lekapcsol.
Ha ennek ellenére tovább erőltetjük a töltést, még mindig nem megy tönkre, de egy idő után az akku már nem lesz tölthető normál töltővel.
Ebben az esetben a helyes útra viszahozatalhoz készülékspecifikus szerviz töltő szükséges.

Frissen vásárolt készüléknél vagy épp firmware frissítés után érdemes 5-7 merülési-feltöltési fázist elvégezni. Az android operációs rendszer ugyanis "megtanulja" használni az akkumulátort. Az android rendszerünk tárolja az előző töltésciklusok adatait, statisztikáz és ebből számítja ki mennyi üzemidő van még hátra.
Ezt az ominózus fájlt  batterystat.bin néven lehet megtalálni.
Ha biztosra akarunk menni akkor 100%-os töltöttség után töröljük a korábbi töltések feljegyzéseit.
/data/system/batterystats.bin   

Program kompatibilitás?
Ha a Google  PlayStore nem jeleníti meg az adott alkalmazást akkor ez lehet az operációs rendszer állapota, a processzor típusa és a kijelző felbontása miatt.
Ilyen esetekben ajánlott ezt a bejegyzést elolvasni:
http://pdaplus.hu/content/view/7045/1



8"-os „uni” billentyűzet tokkal kompatibilis a tablet?
Minden 198 x 154 mm befoglaló méretre tervezett és microUSB csatlakozóval szerelt billentyűzetes tok használható a készülékhez.

Ékezetes betűket hogy lehet elő hozni ha USB-n rá van kötve egy billentyűzet?

Magyar karaktereket tartalmazó billtok ismereteink szerint nincs. A megvehető billentyűzetes tokok  angol kiosztásúak.  Ezen a magyar karakterek az androidnál használatos "szokásos" módon, azaz hosszan nyomva az alábbi módon érhető el:

Telepíteni kell a marketről ezt a két appot:  AnySoft Keyboard és annak magyar kiegészítője

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.menny.android.anysoftkeyboard

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.anysoftkeyboard.languagepack.hungarian

Telepítés után az alapértelmezett beviteli módnak szintén az AnySoftkeyboardot kell kiválasztani és lesznek ékezetes(áéőúűüÍ) betűk.


Kompatibilis-e a Tab PLAY, a ConCorde tab micro USB to LAN adapterrel? Vagyis ezzel fel lehet vezetékes hálózatra is csatlakozni?

Igen kompatibilis!
Az eszköz előkészítve a vezetékes hálózat használatra
(Beállítások, Vezeték nélküli és egyéb hálózatok / Továbbiak és itt van VPN valamint LAN menüpont )
Ez a linkelt  eszköz szükséges hozzá
( http://www.concorde.hu/index.php?v=n&fk=tablet&csz=02-05-5614 )


Eszközelérés?
Az alábbi elérési utakkal találkozhatunk:

mnt/sdcard    ->  ez a szabadon felhasználható belső tárhely
mnt/externalsd     ->   ez a behelyezett memóriakártya
mnt/usb_storage   ->  ez a rádugott pendrive vagy HDD elérési útja


A "beépített" 16GB háttérből mennyi szabad?

A ConCorde tab PLAY esetében a 16 GB-os névleges hynix Nand Flash a következőképp particionált:

13,3 GB tárhely, ez szabadon felhasználható (pl zenék, szövegek)
1,06 GB data partíció, ide települnek a programok/játékok/widgetek
640 MB a system partíció, itt található maga a rendszer, de ez rejtett a felhasználó elől.
1,03 MB System cache partíció, ami egy átmeneti tároló, aminek a célja az információhozzáférés gyorsítás, ez is rejtett.



Sebesség, a készülék gyorsasága:

A ConCorde tab One készülékben egy kétmagos  Rockchip RK3066 processzor van.
A gyártó leírása szerint ez maximálisan 1,6GHz órajelű.
A grafikus segédprocesszora MALI 400-MP4@320MHz
Androidos készülékeknél statikus és dinamikus órajelekről, annak állításáról beszélünk.
Mi a dinamikus órajelállítást alkalmazzuk amely a felhasználási igény és erőforrás igénynek megfelelően változik.
A kernelben a processzornak a "freq range" érték  240- 1608MHz  közé van beállítva.
A lépésközök 16 lépésben történnek. 
Ha nem kell, akkor nem járatjuk túl épp az akku minél hosszabb üzemideje érdekében.

Ha rootolom a készüléket mi történik?
Semmi, ez cégünknél nem garanciavesztő cselekedet.
Maga a rootolás folyamatáról itt olvasható: (A PLAY készülék ebből a szempontból ugyanaz mint a Novum készülékünk)
http://www.concorde.hu/forum/index.php?topic=348.msg8054#msg8054
http://www.concorde.hu/forum/index.php?topic=361.msg10133#msg10133

3G támogatottság ?

A készülék az alábbi webstickeket támogatja:
Huawei E1750, E1752, E153, E173
ZTE MF 110, 190 , 633, 637U, 663, 668A

A Huawei E153 és E173 sajnos nagyon sok félreértésre adhat okot.
Nem elég a termék matricáját megnézni!
Le kell venni a hátlapot és a SIM berakás felöli oldalon a típusazonosítást elolvasni.
Nagyon fontos a számozás utáni betüjel!
A Huawei E173s, E173u, E173-E2, E173s-2, ezeket nem támogatja!!!

Természetesen a termék kompatibilis a ConCorde által forgalmazott kártyafüggetlen 3G webstickkel is:
http://concorde.hu/index.php?fk=tablet&csz=02-05-56161

Frissítés és custom romok
Frissítéseken folyamatosan dolgozunk, igyekszünk. Mit tudunk tenni a frissítéssek kapcsolatos kérdésekkor?

1, A központi szervizben, ill. szerződött partnereinknél frissítjük adott készüléket díjmentesen.
2, Honlapunkon kitesszük letölthetővé a firmware  képfájt és rábízzuk a felhasználóra, hogy ezt otthon hajtsa végre ( természetesen kellő ismeret birtokában).

http://www.concordetablet.com/concorde_tab_play_16gb.html


Nem kaptam választ …kérdésemre
Itt is igaz:
http://www.concorde.hu/forum/index.php?topic=189.msg913#msg913

De az alábbi kiegészítésekkel:
Belső tesztelőink folyamatosan a részükre dedikált fórumokat olvasnak, rögzítenek minden visszajelzést és szelektálnak, hogy a szoftverfejlesztési részleg felé vagy  a hardvereseknek( szerviz) továbbítják kivizsgálásra. Előfordulhat, hogy készülékismeretük okán nem is rögzítik ezt a „vélt hibát”.

Természetesen szervizünk rendelkezésre áll bármely bevizsgálásra, bármely vélt hiba felderítésre, de ehhez akkor a készülékre kézzelfoghatóan szükségünk van.
A szervizünk nyitva tartása és telefonszáma:

H-CS:   7.15-16.30, Péntek: 7.15-15.00
(06-1-) 372-7498, (06-1-) 372-7499

Cégünk Navigációs készülékek, tabletek témakörben 5x8 helpdesk szolgáltatást is biztosít telefonon és emailben.

H-CS:   7.30-16.30, Péntek: 7.30-14.30
(06-1-) 372-7497
info (kukac) concorde.hu"

A magunk módján igyekszünk minden vélt felvetésre reagálni, igyekszünk garanciális kötelezetségeinket teljesíteni, de egy idő után ezt szabályozni illetve korlátozni vagyunk kénytelenek.
Minden olyan esetben amikor a szervizbe beadott készülékről a bevizsgálás során kiderül, hogy nem hibás, ennek ellenére tulajdonosa egyéb nem a tabletek hardveres képességeire visszavezethető számítástechnikai beállításokat igényel, akkor ezért a  szervizben meghatározott, kifüggesztett mérnökóradíjat számítunk fel.
Ez minden esetben előre kerül közlésre, akkor amikor nem a készülék effektív javításról beszélünk.



Köszönjük a segítő közreműködéseket, és köszönjük a visszajelzéseket.
« Utoljára szerkesztve: 2012. December 26. - 09:20:37 írta Admin »